רומניה: ראה"מ מקדמת את העברת השגרירות לירושלים למרות התנגדות מבית

    מוטי סבן No Comments on רומניה: ראה"מ מקדמת את העברת השגרירות לירושלים למרות התנגדות מבית

    ראשת ממשלת רומניה תומכת בהעברת השגרירות לירושלים למרות התנגדות האופוזיציה. כתב תביעה הוגש כנגדה בגין קשירת קשר ושחיתות. נשיא רומניה מתנגד למהלך. נתניהו יגיע לביקור וינסה לשכנע את כלל הצדדים

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוד שגרירות בדרך לירושלים: משרד החוץ הרומני סיים לכתוב ד"וח כל יתרונות וחסרונות בהעברת השגרירות לירושלים, צפוי המשרד להביא אותו בפני הנשיא, הממשלה והפרלמנט הרומניים.

    ראשת ממשלת רומניה ויוריקה דניקלה ביקרה בישראל ב-25.4.18. בין הנושאים שנידונו היו העברת השגרירות הרומנית מתל אביב לירושלים. עמדתה של ראשת הממשלה הייתה כי יש להעביר את שגרירות רומניה ליקושלים בירת ישראל, בניגוד לעמדת האיחוד האירופי בשביל לחזק את היחסים עם ישראל.

    התמיכה במעבר הייתה לא פשוטה כי היא סיכנה את ראשת הממשלה. מייד לאחר הצהרה, ראש האופוזיציה הגיש תלונה נגד ראש ממשלת רומניה על פגיעה בחוקה הרומנית ובחשד לקשירת קשר, מתן שוחד ובגידה במולדת על כך שפעלה ללא שיתוף פעולה בנושא עם נשיא רומניה. "אין לי דבר נגד ישראל" מסר בפני עיתונאים היום.

    נשיא רומניה הביע את התנגדותו למהלך בשל חשש מההשלכות מכיוון האיחוד האירופי. ב-19 ביוני הביע חשש שמהלך כזה עלול לסכן את רומניה מלהתמנות לחברה בלתי קבועה במועצת הביטחון של האו"ם.

    העיתונות הרומנית מדווחת שרה"מ נתניהו יגיע באוגוסט לקדם את הנושא ואף לסייע בביטול התביעה שהוגשה כנגד ראש ממשלת רומניה.

     



    0 תגובות